Asi není třeba říkat, že osobní doprava není příliš ekologická. A vzhledem ke stále se zhoršujícímu stavu životního prostředí je jasné, že je nutné s tím co nejdříve něco dělat. Samozřejmě, nejlepším řešením by bylo větší využívání veřejné hromadné dopravy, avšak to často naráží na odpor. Proto je potřeba najít jiné řešení, v tomto případě pak ekologičtější osobní automobily.
V současnosti se zdá, že jednou z nejlepších možností, které máme v současné době v tomto ohledu k dispozici, je elektrický automobil. Jistě, plánovalo se i auto jezdící na vodík, avšak jeho výroba je prozatím příliš nákladná, a navíc vzbuzuje u veřejnosti jisté obavy.
Někteří však namítají, že ani elektromobily nejsou příliš ekologickou alternativou. Jistě samy o sobě neprodukují žádné emise, to samé však nelze říci o jejich výrobě. Kritika se snáší zvláště na dnes používané lithiové baterie, neboť těžba lithia je pro životní prostředí poměrně dost zatěžující.
Také je zde otázka jejich likvidace. Faktem totiž je, že baterie elektromobilu mají relativně nízkou životnost přibližně 10 let, následně je nutné je vyměnit. Problém je, že ani jejich likvidace není doposud vyřešena. Lze si tedy snadno představit, jak skončí.
Znamená to tedy, že ani elektrické automobily nejsou tou správnou cestou? Ne tak docela. Je potřeba totiž nejen spočítat, jakou zátěž pro životní prostředí představuje jejich výroba, nýbrž celá doba životnosti automobilu, tedy od začátku jeho výroby až po jeho konečnou likvidaci. Když pak tato data porovnáme s automobily se spalovacími motory, dočkáme se zajímavých výsledků.
Ukazuje se totiž, že když porovnáme celkovou zátěž, kterou dané vozidlo představuje, pak to elektrické z toho přeci jen vychází podstatně lépe. Jistě, nelze zastírat, že se jedná o dokonalé řešení. Navíc není ani vhodné pro všechny. V současné době je však tím nejlepším, co máme prozatím k dispozici. Proto bychom jej měli využít a ulehčit naší planetě, než bude pozdě.